söndag 16 augusti 2015

Make Up Revolution Death By Chocolate

När jag köpte I Heart Chocolate paletten från Make Up Revolution så beställde jag Death By Chocolate paletten också. För den såg så himla fin ut. Utsidan ser likadan ut som på I heart chocolate fast denna har lite mörkare färg bara. Annars är paletten uppbyggd på samma sätt med 16 skuggor och en stor spegel i locket. 

Make Up Revolution Death By Chocolate


Make Up Revolution Death By Chocolate
Tittar man på båda paletterna samtidigt så är I heart chocolate varmare och lite mer färgglad än denna. Death by chocolate har lite kallare skuggor och fler neutrala skuggor. Jag har swatchat dom på bar hud nedan. Jag tycker att skuggorna har bättre kvalitet i den här paletten, i I heart chocolate så var det ju två av skuggorna som inte riktigt presterade så bra. Här är alla skuggor riktigt bra, den svarta är dock inte super duper svart men det gör inte mig något då jag tycker det är lättare att variera svart om det inte är super svart.

Make Up Revolution Death By Chocolate

Make Up Revolution Death By Chocolate Swatch
Första raden bjuder på en ljus nästan vit matt skugga som heter White Light, en vad jag skulle vilja kalla varm taupe färgad som heter Don't Let Go med frost finish, den tredje skuggan är en mellan brun matt skugga som heter Break Me Up, den fjärde är en lite mörkare brun med satin finish och heter Consume Me, den sista är en matt svart som heter All Is Lost.

Make Up Revolution Death By Chocolate Swatch
Andra raden innehåller sex skuggor och den första är en mauve färgad matt skugga som heter Lick Me, nummer två är en skimrig guldfärgad skugga som heter Fool's Gold, tredje skuggan är en mellan brun varmtonad matt skugga och heter One More Bar, fjärde skuggan är en skugga som har en brun bas men lutar lite åt lila den är matt och heter Devour Me, femte skuggan är en jättefin skimrig koppar färgad skugga som heter Tear The Wrapper, sista skuggan i andra raden är en lila skugga med fint skimmer och heter Love You To Death.

Make Up Revolution Death By Chocolate Swatch
Sista raden har fem skuggor och den första är en brun skimrig skugga som heter Pray For Me, andra skuggan är en ljus brun skimrig sak som heter Dipped, tredje skuggan är en skimrig taupe färgad skugga och heter Tease Me, fjärde skuggan är en ganska ljus beige med skimmer och heter Set Me Free, femte och sista skuggan i paletten är en skimrig ljus skugga som är perfekt som highlitgher och heter Bring Down Angels

I Death by chocolate är det främst mitten raden som har lite färg i sig, den är även lite varmare i färgerna än de andra två. Som jag sa innan så är det främst den svarta skuggan som inte riktigt presterar som de andra men den här paletten är ändå väldigt mycket jämnare i kvaliteten än I heart chocolate. Jag är väldigt glad att jag köpte båda då det är många riktigt bra skuggor till ett jättebra pris. Denna kostar även den 119 kr och finns på Craycray. 
Har ni provat något från Make up revolution? Några favoriter från märket? 

Swatching the Death by chocolate palette that I bought at the same time I got the I heart chocolate palette from Make up revolution. This palette is more even when it comes to the quality of the eyeshadows, the only one that isn't as smooth as the others is the black one. But I don't mind that cause I normally don't use black shadows that are pitch black so this fits me perfect. I think I like this palette more than the I heart chocolate one actually. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!