söndag 23 augusti 2015

Face Mist Favoriter

Jag är en storkonsument när det kommer till face mists, eller ansiktssprayer. Jag har alltid en i väskan som jag använder under dagen för att återfukta, svalka och fräscha upp. Jag tycker dels om känslan men de har även ett syfte. Precis som med annan hudvård så kan de verka porsammandragande, återfuktande, lugnande och så vidare.
Det vanligaste med just sprayer brukar dock vara återfuktande och att de innehåller antioxidanter som neutraliserar fria radikaler. 
Dessa sprayer är oftast helt vanligt ansiktsvatten fast i sprayflaska. Med undantag för settingsprays som är en produkt som fixerar make up, det är något helt annat. 
De man kanske ska undvika att använda under dagen ovanpå make up eller under dagen i allmänhet är såna som innehåller syror, aha eller bha och liknande, dessa gör att huden blir känsligare för solljus och kan orsaka pigmentförändringar om man inte är försiktig så det bästa är att undvika dessa under dagen. 
"Vanliga" face mists eller ansiktsvatten i sprayflaska är däremot bra att använda under dagen. Man kan, under sommaren speciellt, ställa den i kylen så är den sval och skön när man använder den.

Face Mist Favoriter
Några jag använder för tillfället är Matis, Caudalie, L'Occitane och The Body Shop. Har ni några tips på bra ansiktssprayer så tipsa gärna om dom i kommentarerna. 

Loving face mists for fretting up during the day. Feels so nice to spray some on to give a little extra moisture and cooling. On the picture are some of the ones I'm currently using. 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar den rosa sprayen från Emma S, den är rätt prisvärd också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag har inte provat den. Ska kolla på den nästa gång det blir dags att köpa :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!