onsdag 12 augusti 2015

Recension - B.O.N Liquid Gold Pure Tissue Oil

Liquid Gold Pure Tissue Oil från B.O.N är en multiolja som kan användas både på kroppen, i ansiktet, på naglar och nagelband och i håret. Ja, det är helt enkelt en produkt som kan användas överallt. Den består till över 85 % av naturliga ingredienser, vilket betyder att den inte är ekologisk. 
Den ska ha positiv effekt på hud bristningar, ärr, eksem, psoriasis, rynkor, den kan användas på barn. Man ska även kunna lägga den runt ögonen på kvällen som en intensiv behandling av just ögonområdet. 
Den innehåller bland annat olja från vindruvskärna som innehåller näring och fettsyror som påverkar cellförnyelsen på ett positivt sätt och är läkande vilket gör att den ofta hittas i anti age produkter. Nyponolja som även den triggar igång cellförnyelsen och reparerar skadad hud, avokadoolja som är en väldigt fet olja som går djupare ner i huden än de flesta oljor och innehåller en massa olika vitaminer som är bra för huden och verkar som antioxidanter samt återfuktande för huden, den är även antiberkeriell. Till sist hittar vi vitamin E som återfuktar är en effektiv antioxidant och verkar läkande och lugnande på eksem, psoriasis, vattkoppor med mera. 

B.O.N  Liquid Gold Pure Tissue oil

Som ni märker så utlovas en hel massa av denna lilla olja, dessutom så ska den inte kännas fet på huden. Jag har främst använt oljan som återfuktare på kroppen och på mina naglar och nagelband. Jag har ju inga direkta bristningar, lite på sidorna av rumpan men de är ju från det att man växte så de är ju väldigt blekta numera. Utöver det så är min hud ganska bra, den blir ju dock torr emellanåt. Och som återfuktare på kroppen så gillar jag den massor, den är enkel att applicera med sprayen och den går in snabbt i huden och lämnar ingen fet hinna. Värt att nämna är att det är ingen regelrätt torrolja, så den känns lite fetare än en torrolja men ändå inte fet som en vanlig olja. Mina nagelband är riktigt fina när jag använder den här oljan på dom, de har en tendens att torka i och med att jag tvättar och spritar händerna typ hela tiden i mitt jobb. Så mina naglar och nagelband gillar den massor. Tyvärr har jag inte kunnat prova den på eksem eller ärr eller såna typer av åkommor. Men jag kan säga att jag inte vill vara utan denna, är redan inne på min andra flaska. Tänkte att jag ska prova den lite mer under min semester som börjar på måndag, jag åker bort i två veckor till varmare breddgrader och tänkte testa den lite mer där.
Nu finns den här att köpa på Lyko.se och kostar 149 kr för 100 ml. Vilket jag tycker är ett riktigt bra pris. 

Love this multifunctional oil from B.O.N. It's really great for most things. I use it to moisturise my body and my nails and cuticles. It's supposed to have positive effect on strechmarks, scares, eksema and more skin conditions. I don't want to live without this oil, it's super good. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!