tisdag 11 augusti 2015

Make Up Revolution I Heart Chocolate Palette

Jag har länge tittat på Too Faced Chocolate Bar palette men tvekat på att köpa den då jag tyckt att den har lite för många skuggor som jag troligtvis inte kommer att använda så mycket. Då just den från Too Faced är ganska dyr så har jag helt enkelt inte köpt den. Men jag har ändå varit sugen på den. Så, ett brittiskt märke som heter Make Up Revolution, det är ett drug store märke så produkterna är inte så dyra, har släppt en kopia på just Chocolate Bar. Den finns att köpa här i sverige via bland annat Craycray, så jag klickade hem den och en annan palette. Idag tänkte jag att vi skulle titta på I Heart Chocolate paletten. 
Själva paletten är i hård plast och på utsidan ser den ut som en chokladkaka. I locket finns en spegel lika stor som locket. Den känns något plastig, men dör 119 kr så är det inget jag stör mig på. 


Make Up Revolution I Heart Chocolate Palette

Make Up Revolution I Heart Chocolate Palette
Har ni sett Chocolate Bar paletten så ser ni att de är väldigt lika. Den innehåller 16 ögonskuggor, det finns både matta och skimriga skuggor.


Make Up Revolution I Heart Chocolate Palette
Alla skuggor är swatchade på bar hud.


Make Up Revolution I Heart Chocolate Palette Swatch
Första skuggan är ljus, väldigt ljus utan skimmer och heter You Need Love, nästa skugga är brun och drar åt grönt och har grönt glitter i sig glittret blir dock inte jättesynligt på huden den heter Piece Me Together, tredje skuggan är en varm mellanrum matt skugga och heter One More Piece, fjärde skuggan är rödbrun med guldfärgat glitter och heter Love Torn, sista skuggan i den översta raden är en mörk matt brun skugga och den heter Stolen Chocolate.


Make Up Revolution I Heart Chocolate Palette Swatch
I mitten raden hittar vi sex stycken skuggor. Den första är ljus brun och drar nästan lite mot rosa den är matt och heter Thank Friday, nummer två är en lite ljusare guldfärgad skugga med massa skimmer och den heter More, nummer tre är en matt mellan brun skugga som heter Pleasure Girl, nummer fyra är en matt ljus rosa skugga och heter Meet Chocolate, femte skuggan är en blålila skugga med skimmer i och heter Unforgivable, sista skuggan i andra raden är en rostfärgad skimrig skugga som heter Love Divine

Make Up Revolution I Heart Chocolate Palette Swatch
Sista raden har fem skuggor och den första är kopparfärgad med skimmer och heter Smooth Chriminal, andra skuggan är en guldfärgad skugga med skimmer och heter Chocolate Love, nummer tre är en brun/bronze skugga med skimmer och heter You Need More, nummer fyra är en röd skugga som har lite brunt i sig och även lite glitter som syns mer på huden än det gör på min bild den heter What A Way To Go, sista skuggan är skimrig och ljus perfekt som highlighter den heter Endorphins Ready!

Överlag så tycker jag att skuggorna håller jämn och bra kvalitet. De skuggor som är lite sämre i pigmenteringen är de matta, framför allt den ljus rosa Meet Chocolate och den bredvid, den lilablå skuggan Unforgivable, de två är de som presterar sämst. Dock har jag bara swatchat dom utan primer än så länge så kanske att de fungerar bättre på ögonlocket med en primer under. Resten tycker jag är riktigt bra, allra bäst är ju såklart alla skuggor med skimmer, de är helt otroligt bra. Funderar man på Chocolate bar paletten men tycker den är lite dyr så kan jag verkligen rekommendera den här. Den är verkligen prisvärd. 

Swatching the Make up revolution I heart chocolate palette. This is a dupe for Too Faced Chocolate palette, and it's a good dupe. It's cheap and the shadows are really great. The two that isn't as good as the others are light pink Meet Chocolate and the blueish purple shadow called Unforgivable. The rest is super, although the shimmery shadow is the best of the palette. They glide on the skin like butter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!