torsdag 27 augusti 2015

Davines SU Hair Milk

När man vistas i solen bör man skydda sig, vi har solglasögon för att skydda ögonen, nu börjar det bli mer uppmärksammat med SPF för kroppen och ansiktet även om många fortfarande lever kvar i att "har man solskydd blir man inte brun". Jag kan prata i timmar om hur viktigt det är att använda solskydd i både ansikte och kropp, jag vill då varken få rynkor, pigmentförändringar eller cancer så för mig så är det självklart med solskydd.
Man glömmer dock gärna bort håret, eller jag glömmer det lätt i alla fall. Jag har ju dock inte färgat eller särskilt torrt hår så det kanske är därför. 
Men Davines har precis släppt två produkter för hår som utsätts för mycket sol. Jag har fått hem en av dom för test. Hair Milk är en mjukgörande och skyddande mjölkspray som antingen kan sprayas i längderna på torrt hår eller i hela håret om det är vått och funkar då som en leave in produkt. 

Den verkar mjukgörande och har ett uvb filter som skyddar färgen i håret. Den ska göra håret lättare att redan ut också. 
Så i min värd är detta ungefär som ett leave in balsam/mjölk eller vad man väljer att kalla det men med uv filter. Vilket jag tycker är jättebra. Dock så framgår det inte om man kan spraya lite i hårbotten om man till exempel har bena och riskerar att bränna sig där. 
Som en leave in produkt tycker jag den är jättebra, mitt hår känns mjuk och följsamt och ser friskt ut. Så jag gillar den massor. Den är även med på semestern så då kommer jag prova den i mycket sol och värme för att se om den gör någon skillnad för håret där. 
Flaskan är på 135 ml och kostar ca 269 kr.

Davines SU Hair Milk


Davines has recently launched a hair milk with UVB filter that is supposed to protect the hair from the sun. So that the color doesn't change or it gets damaged. I think it sound great. I've tried it in my hair as a leave in product and it works great. We haven't had that much sun here in sweden this summer so I have not been able to try it out in the sun that much. But I've brought it with me on my vacation so I will try it out more there. But so far I'm really liking it, it makes my hair look fresh and healthy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!