tisdag 25 augusti 2015

Recension - Pür Minerals Secret Crush Palette

För inte så länge sedan släppte Pür Minerals en ny palette med ögonskuggor. Ingen har väl missat trenden med ögonskuggepaletter med neutrala skuggor? Pür Minerals har hakat på med den här paletten som heter Secret Crush. Själva paletten är i plåt och är roseguldfärgad och har en spegel som täcker hela insidan av locket. Det fäller med en liten pensel också. 

Pür Minerals Secret Crush Palette


Pür Minerals Secret Crush Palette

Pür Minerals Secret Crush Palette
Skuggorna varierar mellan skimmer och matta, den enda nyansen som är mörk är den svarta, resten är ljusa eller mellanfärger.
Pür Minerals Secret Crush Palette Swatch
Whisper är en matt ljus skugga som funkar bra som highlighter, Lust är väldigt lik Whisper fast den har lite skimmer och även den är bra som highlighter, Passion är en persiko/rosa skugga med skimmer, Muse har en satinfinish och är brun-rosa, Admirer är en mellanbrun skugga med skimmer, Infatuation är också en skugga som har brun bas men drar lite åt grönt även den med skimmer, Rendezvous är en matt gråbrun skugga, sist har vi en matt svart skugga som heter Rumor den har riktigt bra tryck i sig.
Jag har swatchat skuggorna på bar hud och på bar hud var det lite svårt att få dom jämna men med primer så funkar de mycket bättre. Så, primer är ett måste för mig när jag använder den här paletten, den svarta kräver dock inte primer.

Pür Minerals Secret Crush Palette Brush
Borsten som följer med är en vanlig platt paddelformad skuggpensel, den är lite fluffigare än vanliga som är till för att packa på färg med. Det gör att man kan lägga skugga på locket och även sudda skugga i globlinjen, jag har använt den till att highlighta under ögonbrynet också. För att vara en pensel som följer med en palette så är den helt ok, den som följde med Jupiter Ascending paletten var inte alls bra och den som följde med Full Exposure paletten från Smashbox var jättebra, den här hamnar någonstans mittemellan. 
Skuggorna är jättefina i paletten, hade dock väntat mig lite mer tryck i färgerna. Å andra sidan så är detta en toppenpalette till vardags för mig, vill man mörka ner make up:en lite så kan man ju använda den svarta skuggan, eller ha den som eyeliner. Så jag gillar paletten då den ändå känns genomtänkt och man kan variera en hel del. Dock så känns det lite onödigt med två så ljusa färger som är såpass lika bara att den ena är matt och den andra inte. Tyvärr har jag ingen prisuppgift på den. Men den finns ute i butik nu. 

Swatching the Secret Crush palette from Pür Minerals. Most colors doesn't have super much pigmentation, at least not without a primer. The black one is really good though. But for me is this the perfect everyday palette. This is the kind of shadows I use for work and everyday so I'm super happy with it. Even though some shadows could have a bit more pigmentation.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!