söndag 9 augusti 2015

Real Techniques Sculpting Set

När jag visade Real Techniques Blush Brush så sa jag att jag även köpt ett kit med borstar från dom. Idag tänkte jag att jag skulle visa vad det innehöll. Det är ett Sculpting kit som innehåller tre olika borstar. Borstarna i kitet hör till den rosa linjen, alltså för finish-arbete. Borstarna är i taklon så de är djurvänliga. 


Real Techniques Sculpting Set


Real Techniques Fan Brush
Fan brush är en solfjäder formad borste. Det jag brukar använda den här typen av borste till är highlighter eller bronzer. Man kan ju säkert använda den till massa annat men det är mitt användnings område för den.

Real Techniques Sculpting Brush
Sculpting brush är en tät borste som är lätt snedställd. Den är tänkt att användas till att skapa form i ansiktet med hjälp av contouring. Är man lite försiktig på handen så är det ganska enkelt att skapa fina skuggor i ansiktet med den. Jag brukar ju annars använda lite fluffigare borstar till det för att inte få så skarpa kanter men jag tycker det funkar bra med denna. Bara man inte tar för mycket produkt på borsten så går det bra.


Real Techniques Setting Brush
Setting brush är anledningen till att jag köpte kitet från början. Den är perfekt till att highlighta ansiktet. Den är även toppen om man vill pudra små områden så som runt näsa eller haka eller under ögonen. Denna är verkligen toppen. Ibland har jag även använt den för att lägga lite brun skugga, oftast bronzer, i globlinjen. Det blir inget precisions arbete direkt men för att snabbt få lite definition så är den toppen. 

Kitet kostar ca 299 kr och finns bland annat på Lyko.se. Jag tycker att kitet är prisvärt, förutsatt att man inte köper det enbart för en av borstarna. Hade jag verkligen inte haft användning för någon av de andra två borstarna så hade jag köpt Setting brush separat. Köper man kitet så blir priset per borste ca 100 kr styck vilket inte alls är farligt. 

The kit I bought from Real Techniques is the Sculpting kit. The brush that I wanted the most in the kit was Setting brush and I love that for highlighting, powder small areas and contouring my nose. Super versatile brush. The other brushes are great to, I use them for bronzing and contouring my face. Really good kit for the money. 

2 kommentarer:

  1. Sculpting brush funkar också jättebra som foundationborste, oväntat bra faktiskt och sedan använder jag den till krämbronzer direkt efter så blandas det bra. Använder min varje dag. Charlotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad smart, ska prova att använda den till foundation med :) Tack för tipset!

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!