tisdag 18 augusti 2015

Jämförelse Depend Triple Active Kit & 3-step Action Nail Care Kit

Som ni säkert inte missat vid det här laget så har ju Depend kommit ut med en hel del nyheter det senaste, vilket jag tycker är jättekul och det kändes lite som att det var på tiden. 
Sedan tidigare så har de ju ett litet kit med nagelvård som heter Triple Active Kit som innehåller; nagelfil, nagelborste, orangepinne, nagelbandspeeling, nagelbandsolja och en hand och nagelkräm. Jag har använt det kitet till och från och gillar det, jag tycker man får mycket för pengarna. Det kostar strax över 200 kr. 
När de lanserade deras nya O2 serie så släppte de även jättemånga nya nagelvårdsprodukter och en av alla grejer som de släppte var ett nytt sånt kit. Eller en ny variant kanske man kan säga. Innehållet är det samma, alltså produkterna skiljer sig inte förutom att de har andra förpackningar och allt har gjorts om till det bättre. Oljan, krämen och peelingen har inte samma innehåll utan det skiljer. Det nya kitet heter 3-Step Action Nail Care Kit

Depend Triple Active Kit
Som ni kan se på bilderna så är det helt andra förpackningar, jag tycker att de nya är mycket snyggare och känns modernare. Peelingen kommer i en liten tub istället, känns med hygieniskt än att hålla på med pensel. Oljan har fortfarande pipett vilket är jättebra men flaskan är numera fyrkantig och innehåller både avokado och druvkärneolja. Den gamla var avokadoolja, så där har man förbättrat formulan lite. Peelingen tog ganska lång tid på sig att verka förut, jag har för mig att den skulle sitta på i typ 5-7 minuter, den nya verkar på en minut och innehåller bland annat citrus-syra och aloe vera. Den förra var bra men den nya är mycket effektivare och smidigare att använda.
Hand och nagelbandskrämen är ju också ny, den gamla var enbart en nagelbandskräm och innehöll bland annat återfuktande allantion och aloe vera. Den nya versionen innehåller aloe vera, kakao-smör, shea-smör, panthenol och vitamin e. Jag gillar både känslan och doften mycket bättre på den nya, den gamla känns väldigt basic medans den nya så känns huden återfuktad mycket mer på en gång. Plus att den är till för både nagelband och händer.

Depend 3-Step Action Nail Care Kit
Vad jag kan se så kan man fortfarande köpa det gamla kitet, det nya ligger dock bättre i pris, 199 kr, och jag tycker det känns som att produkterna faktiskt gör mer för mina naglar och händer. Jag får känslan av att produkterna är mer genomtänkta att passa dagens konsumenter som faktiskt är väldigt medvetna. Det gamla kitet är inte dåligt på något sätt men jag gillar produkterna och förpackningarna mycket bättre i det nya kitet helt enkelt. 
Har ni hunnit prova någon av Depends nya nagelvård? Något ni gillar extra mycket, eller något ni vill att jag recenserar? Jag tror jag ska ha alla produkter hemma. 

The old nail care kit from Depend vs the new one. I've been using the old kit for a while and I like it, it's good products that does the job. But the new kit, the packaging is so much nicer, and the products are much better. The cuticle peeling is way faster and more efficient, the oil moisturiser better, my nails look so much nicer. And the cream is for both cuticles and hands and it smells much nicer and it moisturises so much better. So I have to say that I prefer the new kit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!