söndag 23 november 2014

IsaDora Mesmerize palette

IsaDoras julkollektion heter i år Mesmerizing där hittar vi två stycken paletter med fem ögonskuggor. En av dom heter Mesmerize och den tänkte jag visa er idag. 

Paletten ser ut som de andra från IsaDora med fem skuggor, tunn, i blanksvart plast, med en spegel i locket, en liten del av locket är i genomskinlig hård plast så man ser vilka skuggor som finns i. 



Mesmerize går i bruna och guld färger. Vi hittar en ljus skugga som mest blir glitter på huden, en champagnefärgad skugga med frost finish, en guld skugga också den i frost finish, en lite mörkare brun som har en röd underton och denna har skimmer i sig, till sist har vi en mörk brun skugga som jag uppfattar som neutral i tonen denna skuggan är matt.
Sammansättningen av paletten tycker jag är bra, man kan få till många olika make up:er med den både för vardag och fest. Det enda som den inte har är en highlighter då den ljusaste inte går att använda som highlighter då den bara blir glittrig.



Skuggorna är swatchade på bar hud, jag tycker det är bra pigmentering i skuggorna, den enda som är tveksam är den ljusaste som ni ser blir mest glittrig, jättesnygg att lägga ovanpå en annan skugga på locket för en festligare look. Den matta mörkbruna är lite ojämnare i pigmenteringen än de andra för att den är matt, men har ändå bra pigmentering. 

Jag gillar denna paletten massor och den kommer bli väl använd i vinter. Hela Mesmerizing kollektionen finns ute i butik nu. Den andra paletten med skuggor går i lila toner och är himla fin den med. Paletterna kostar 179 kr styck. Ska ni köpa något ur kollektionen? Jag är sugen på något av nagellacken också. 

Pictrures and swatches of the Mesmerize palette from IsaDora's holiday collection Mesmerizing. Love this palette, has great pigmentation, accept for the lightest shade that only comes out as glitter. This feels so versatile, great for everyday looks or some more glamorous looks. Really loving it and I'm so happy that I found it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!