fredag 20 februari 2015

Apoliva ört och natur Hud och nagel olja

Som ni kanske minns så skrev jag om Apolivas nya serie Ört och natur för inte så länge sedan, eller i alla fall om fotskrubben i serien. 
Jag har också provat hud och nagel oljan från serien, tänkte ci skulle titta lite närmare på den idag. 
Produkten kommer i en brun glasflaska med en pipett, mycket trevligt. Ger lätt applicering och har dessutom ett "old pharmacy" utseende. Oljan är berikad med bland annat vitamin E och innehåller myrrah olja som ska verka mjukgörande och vårdande samt stärkande för naglarna. 

Jag har främst använt den på mina naglar men den är nog väldigt bra till att ha på huden med om man har extra torra partier. Men jag brukar föredra att ha en separat olja till huden. Men å andra sidan har man bara denna på sig så är det nog en bra nödlösning. 
Till mina naglar och nagelband funkar den jättebra. Den återfuktar fint så nagelbanden ser friska ut. Dock kan jag inte säga att jag märkt någon skillnad när det gäller naglarnas kvalitet, men det är på grund av att jag inte avvänt den tillräckligt länge för att se skillnad. Man behöver använda olja ganska länge innan man ser resultat då det är den nya nageln som växer ut som man ser skillnaden på. 
Doften är helt ok, lite örtig sådär, jag hade hellre sett att den doftade citrus som fotskrubben. Men den doftar lite spaigt. 
En jättebra produkt som jag absolut kommer köpa igen när den är slut. Kostar 79 kr och finns på apoteket. Innehåller 10 ml. 


A great new oil for my nails and cuticles from a swedish pharmacy brand. Love this. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!