fredag 27 februari 2015

Depend 7 days nail polish

I januari lanserade Depend en serie med nagellack som ska sitta i 7 dagar. Väldigt likt CND's Vinylux lack om ni frågar mig. Jag gillar iden så jag tycker det är kul att Depend hakar på, det är ju lite mer lättillgängligt. 

Vad som krävs är ett särskilt underlack, det färgade lacket och till sist tillhörande överlack. Man kan köpa ett startkit där det ingår rengöring, som används på nageln innan lackning, en nagelfil av sandpappers typen, en orangepinne i trä, ett underlack och ett överlack. Detta kostar 99 kr, väldigt bra pris. Det går att köpa dessa separat också, har dock inte koll på vad de kostar då. 

Så har vi de färgade lackerna, till att börja med släpptes 39 stycken, eller var det 36? nej jag tror att det var 39. I olika färger då såklart och dessa kostar 39 kr styck. 


På den övre bilden ser ni starkitet. På den undre ser ni de färger jag har fått för test. Visst ser de fina ut? Jag har redan hunnit prova några av dom och jag tycker att de håller riktigt bra. Jag tycker det är bra med ett underlack, för visst Vinyluxen ska inte missfärga och har inbyggt underlack men några av färgerna har missfärgat mina naglar ändå och det känns på något sätt bättre att grunda med ett baslack. Men det kan ju vara jag som tycker så bara för att man är så van vid att det ska vara på det viset? 


Är det någon som hunnit prova dessa? Gillar ni dom också? 

The swedish brand Depend has released a new range of nail polish, it's a 7 day wear type of polish. It's supposed to stay on 7 days without chipping and stuff. So far I like it. It stays for about two weeks on my nails, but I get a nasty outgrow in two weeks. And it's not as shiny, if you don't reapply top coat that is. Overall I like it, it's cheap and stays on great. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!