söndag 9 mars 2014

Make up store Thistle & Old Lace

Idag tänkte jag att vi skulle titta närmare på de två ögonskuggorna ur Make up store's Deluxe kollektion, Thistle och Old Lace. Båda är microshadows och kommer i den vanliga dosan med det dumma locket som brukar gå sönder efter ett tag, om man inte är försiktig.



Thistle är en grålila skugga som faktiskt ser mörkare ut i pannan än vad den gör på huden. Jag skulle vilja beskriva nyansen som duvlila, den är hur fin som helst. Skuggan innehåller lite skimmer och applicerar jämnt och fint på huden. Ska man köpa något ur kollektionen skulle jag satsa på Thistle.


Swatch of Thistle on bare skin


Så till den andra skuggan, Old Lace som är en matt hudfärgad skugga. Mot min hudton syns den inte så mycket men det gör den till den perfekta skuggan att tona ut andra skuggor, för att få mjukare övergångar i skuggningarna. Old Lace är en sådan nyans som borde finnas i allas samlingar, då den är väldigt användbar till i stort sett alla sminkningar man gör. Jag använder den i stort sett varje dag.

Eftersom att Old Lace är matt är den lite pudrigare än Thistle, men trots det applicerar den jämnt och fint. Den är väldigt lätt att jobba med, för att vara en matt skugga.

Swatch of Old Lace on bare skin

Jag gillar båda skuggorna väldigt mycket och tycker att de håller hög kvalitet. Och favoriten är Thistle.

The two eyeshadows from Make up store's Deluxe collection. Really love these two, Thistle has a bit of shimmer to it and applies like a dream. Old Lace is a matt shadow and therefor is a bit on the powdery side, but for a matt shadow it applies very nice and even.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!