torsdag 10 april 2014

Make up store Cleansing oil

Idag tänkte jag visa er en av Make up store's hudvårdsprodukter, närmare bestämt Cleansing oil. Den kommer i en flaska med skruvkork, något opraktiskt när man ska till att stänga den, jag brukar lämna den öppen tills jag är klar med hela rengöringsprocessen. Jag hade hellre sett att den kom med snäpplock eller allra helst pump. Den doftar ganska mycket men inte på något vis illa, jag tycker den doftar riktigt gott, men det kan ju vara bra att veta om man är känslig mot lite starkare dofter.

Själva produkten är av tvåfas typen, fast denna har till och med tre, och skakas noga innan användning. Jag häller upp en skvätt i handen och masserar in i ansiktet någon minut, sedan sköljer jag händerna med vatten och masserar därefter ansiktet med fuktade händer. Då blir oljan mjölkig och kan därefter sköljas av helt.
Jag följer upp med en "vanlig" rengöring efter och sedan ansiktsvatten, serum, ögonkräm och nattkräm, ja hela den rutinen.

Jag tycker att Cleansing oil fungerar alldeles utmärkt, den löser upp smink snabbt och är enkel att avlägsna. Jag har några skräckupplevelser som involverar rengöringsolja som bara åker runt i ansiktet och aldrig går att få bort, hu.
125 ml kostar 245 kr. Den är inte jättedryg men inte heller odryg utan någonstans mittemellan. Så är du ute efter en bra rengöringsolja så är det helt klart värt att titta närmare på den här.

Har ni provat någon hudvård från Make up store? Finns det fler godbitar?


I've tried this cleansing oil from the swedish brand Make up store. And I really have been enjoying it you shake the bottle and poor a small amount in your hand, massage it onto dry skin for about a minute add some water massage a bit more and then you can rinse it off. The result is that all of my make up is gone and I follow up with my regular cleanser and the rest of my skincare rutine. This makes it so easy to remove my make up. I love it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!