torsdag 10 juli 2014

Rock'in brazil eyeliner by Sephora

Bland sina sommarprodukter har Sephora ett gäng eyeliners de kallar Rock'in brazil. Det är en färgad eyeliner i ena änden och i andra änden är det en svart eyeliner. Fyra färger finns att välja på; grön, gul, blå och rosa. Ingen av färgerna innehåller skimmer eller glitter, de applicerar jämnt och fint på huden. Dock är jag inte jätteförtjust i själva penseln som sitter på, den är väldigt tunn och flimsig. Svår att kontrollera och få en jämn linje så jag använder hellre en separat eyeliner pensel när jag använder dessa.

Färgad eyeliner passar perfekt på sommaren då man vill göra något lite extra men utan skuggor och sånt som lätt klibbar eller smälter. Jag vet inte om dessa är vattenfasta men de sitter riktigt bra hela dagen och jag fick kämpa med att få bort swatchen från handen. Med vanlig hederlig tvåfas eyemake up remover går det bra dock.


These new colored eyeliners is a part of Sephoras summer collection. I really like how easy it becomes to make a colorful eye look without a whole lot of shadow and such. The staying power is great and the pigmentation as well. Not to fond of the applicator though so I rather use a separate eyeliner brush with it. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!