söndag 19 oktober 2014

Flormar Terracotta powder # 22

Flormar startades i Milano 1970 och har numera sin bas i Istanbul. Nyligen har märket lanserats på den svenska marknaden, vilket är jättekul. Det är alltid kul med nya make up märken på den svenska marknaden, som enligt mig har alldeles för få. 
Jag har fått några produkter för test och en av dom är ett av deras terracotta powders. Det finns tre olika nyanser och den jag har har lite rosa och guld i sig. 

Själva dosan känns lite bulkig men ändå rejäl. En liten spegel finns i locket. Man får hela 9 gram produkt så det är mycket man får för pengarna. 



Alltså ser ni vad vackert detta puder är? Helt fantastiskt. 


Här ovan har jag alla nyanser i dosan blandande i swatchen. Det blir en neutral rosa/brun nyans som jag tycker är väldigt fin nu under hösten. Man kan använda pudret som ögonskugga, rouge, solpuder, highlighter, ja till vad man vill. De senaste dagarna har jag använt det som rouge och för att markera globlinjen lite lätt. Tycker det är jättesnyggt. Pudret har bra med pigment och är enkelt att applicera. Vill man så kan man ju använda bara den mörkare/ljusare delen av pudret beroende på va dman vill göra med det. Ett puder som ser ut såhär ger ju så mycket möjligheter. 
Jag tycker väldigt mycket om det och blev väldigt sugen på någon av deras terracotta blushes. 
Dessa finns bland annat på Eleven.se och kostar 139 kr. Kap!

I've tried this terracotta powder from Flormar for a while and I love it. I mean just look at the powder, what's not to like? It can be used as a highlighter, blush, bronzer, eyeshadow, whatever you want. The pigmentation is good as well. This got me curious about their other products. Have you've tried anything from Flormar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!