torsdag 23 oktober 2014

Lily Lolo Höstnyheter

Nu i höst lanserar Lily Lolo lite nya produkter, bland annat pressade rouge och en mascara. Jag har mascaran och ett av rougen att visa er idag. 

Rougen består av 100% naturliga ingredienser och innehåller fuktgivande argan och jojobaolja. Dessa kommer i sex olika nyanser; Tickled Pink, Coming up roses, Burst your bubble, Just peachy, Tawnylicious och In the pink. De ska ha lång hållbarhet och ge naturlig rodnad. 



Dosan känns slim och gedigen. Den är i matt hårdplast och har svart lock och vit botten. I locket finns en spegel. 

Just Peachy


Ovan ser ni en swatch på Just peachy, nyansen jag fått hem för test. Den ska vara matt persikofärgad och ser matt ut i dosan men när man swatchar den så blir den mer av en satin finish. Inte mig emot, jag tycker bättre om satin finishes på rouge än helt matta. Men kan ju vara bra att tänka på om det är ett helt matt rouge man vill ha. 



Mascaran är veganvänlig och ska ge volym och definierade fransar. Jag har inte hunnit prova men tittar man bara på den så ser den ut som en typisk klassisk mascara. Får återkomma med mer när jag provat den ordentligt. 
Mascaran kostar ca 195 kr och rougen ligger på 199 kr. Dock så står det i min info att rougen ska vara doftfria men mitt exemplar luktar jättemycket, i min näsa luktar det nästan lite härsket vilket inte alls är trevligt. Undrar om det blivit något när de adderade oljorna i rouget? Konstigt är det i vilket fall, är man känslig för lukter ska man nog ta en sniff på detta innan man köper. Mascaran doftade dock inget vad jag kunde känna. 

Some fall news from Lily Loly,  a blush and a mascara. Lovely pigmentation on the blush and color. The only thing with it is the scent it does not smell nice and it smells kind of a lot so if you're thinking of buying it smell it first. The mascara seems nice and has no scent to it. Oh, and one more thing about the blush. It says in my info that it's supposed to be un scented. 

2 kommentarer:

  1. Min Just Peachy luktar också härsket. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad är upp med det egentligen? Så konstigt och så himla tråkigt :(

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!