tisdag 17 juli 2012

NOTD Extreme Blackcurrant

Extreme Blackcurrant är ett mörkt nästan svart svartvinbärsfärgat krämlack. Det kommer från Maybelline, och finns bla på Kicks men även på en del Ica Maxi eller Coop Forum tror att de kostar runt 79:-. Detta var extremt lätt att lacka med det räckte med ett lager, det är lite flammigt på sina ställen så ett andra lager hade inte skadat men jag var lat. Det enda som var lite lurigt var penseln som hade två eller tre strån som var längre än de andra så det gjorde det lite svårt att få jämnt vid nagelbanden. Annars så var torktiden bra. Jag använde CND Stickey Base och Air Dry.



Jag tror att det hade blivit ännu mörkare om jag lagt ett andra lager och jag kände att det hade känts lite för bra så jag nöjde mig såhär. Som ni ser så har jag fått tippwear efter bara en natt och en förmiddag vilket är tråkigt men jag byter lack så pass ofta så mig gör det inte så mycket. Men en del lack vill man ju kunna ha lite längre. Då det även står up to 7 days wear på flaskan så känns det ju inte riktigt som att det är i närheten att klara sju dagar. Men hur som helst så är det en fin färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!