torsdag 27 mars 2014

Original Minerals

Original Minerals är ett australiensiskt märke vars produkter är fria från starka kemikalier, de innehåller inhemska ingredienser så som eteriska oljor och mineraler. 
Jag har provat deras 3-stegs rengöring med detox-schampo, schampo och balsam. 

Original Detox:
Är ett djuprengörande schampo som förhindrar uppbyggnad av oljor vilket förhindrar att håret ser fett ut. Detta doftar ganska starkt av pepparmint så det känns nästan lite kylande i hårbotten, jag gillar detta då det gör att håret känns väldigt rent och fräscht.
Original detox är rekommenderat att använda en gång i veckan för att detoxa håret från alla stylingprodukter med mera.

Jag har även provat schampo och balsam för fint hår, vilka ska ge volym till håret. Både schampo och balsam doftar gott, fruktigt. Schampot löddrar bra och känns inte uttorkande för håret, tillsammans med balsamet så blir håret väldigt mjukt och följsamt med lagom volym. När jag applicerar balsamet så är det lite annorlunda mot vad jag är van vid, ni vet håret känns supermakt direkt vid applicering. Så känns det inte när jag applicerar detta, jag använder en klick lite större än en femma, när jag sedan sköljer ur håret så blir det genast mjukt och lent. Så jag behöver inte mer balsam för att få önskad effekt, den kommer bara efter jag sköljt håret.

Jag gillar detta konceptet, jag har dessutom varit på jakt efter ett bra djuprengörande schampo och detta fungerar väldigt bra. Det vanliga schampot och balsamet är också väldigt bra. Flaskorna innehåller 350 ml vardera vilket jag tycker är super, annars brukar ju balsamen vara mycket mindre. De kostar 249 kr styck vilket inte heller känns hutlöst. Två tummar upp från mig.

Jag är väldigt nyfiken på deras stylingprodukter också, någon av er som provat?

Har ni provat dessa? Vad tyckte ni om dom?


Loving these hair products from Original Minerals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!