fredag 14 mars 2014

No7 Dry Skin Rescue

Dry skin Rescue från No7 är en "salva" för extra torr hud och den ska passa alla hudtyper. Den ska verka fuktgivande och lugnande på torra områden.

Jag har använt Dry Skin Rescue främst som nattkräm den senaste tiden, en och en halv månad ungefär, då jag varit väldigt yttorr den senaste tiden. Det fina med den här krämen är att den liksom lägger sig lite som en skyddande hinna på huden, inte på ett kladdigt sätt utan tar jag på huden känner jag den inte men jag kan känna att den är där när jag grimaserar med ansiktet. Vilket betyder att den stänger inne mitt serum och all fukt det ger till huden under natten samtidigt som den skyddande hinnan hjälper till att stärka hudens egna barriär. 
Jag upplever att min yttorrhet har blivit betydligt bättre, inte helt borta men bättre, sedan jag började använda den här krämen. En del dagar har jag använt den på händerna och den funkar utmärkt till det också. 

Så, en väldigt bra allround kräm för torr och fuktfattig hud. Då den hjälper huden att behålla sin fukt, det viktiga om man har den i ansiktet är att lägga serum under. Så har det varit för mig, den fungerar inte alls lika bra utan serum under.

Finns på Apotek hjärtat för 169 kr.


Dry Skin Rescue is a perfect allround moisture cream, I've been using it as night cream and for my dry hands. The only thing that has been important for me is to apply a serum to my face before I put on this cream. Then it's really great.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!