lördag 8 februari 2014

Emite Make up Primer Nect

Emite Make up foundation primer Nect är en primer för ansiktet som innehåller crosspolymer som ska släta ut hudens struktur vilket ger en illusion av slät hud och så ska den ge extremt lång hållbarhet. Flaskan innehåller 30 ml och kostar 390 kr.

Själva flaskan är smart och hygienisk då den är av den lufttäta typen, en pump och så åker botten upp, det är den som gör att det trycks ut produkt. Jag tycker det är en jättestort förpackning och själva pumpen är konstruerad så att det är enkelt att välja hur mycket produkt som kommer ut. Den känns väldigt silkig på huden, nästan så jag upplever den som flottig. Den jämnar ut ojämnheter i huden bra och ger ett bra underlag för foundation. 
Jag jobbar ganska långa dagar, ofta blir det 10-11 timmar som min make up måste hålla sig snygg. Jag kan helt ärligt säga att den här primern är den bästa jag provat hittills, när min dag är slut och det är dags att tvätta bort sminket så kan jag se lite oljig ut på näsan och pannan, dock inte i närheten av hur mycket det är med andra primers jag provat. Så denna må vara lite dyr men med tanke på hur bra den presterar på min oljiga panna och näsa så är den helt klart värd varenda krona. 
Jag kommer absolut att köpa en ny flaska när den här är slut, den är också väldigt dryg så den kommer räcka ett tag med.


I've tried this new primer from Emite make up a while now and I must say that I love it. I haven't found anything else that keeps my oily forehead matt for an entire day like this one does. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!