onsdag 26 februari 2014

Unite Luxury Intense Mask

Unite Luxury Intense Mask fick jag hem för test i höstas, jag fick en liten provburk men den har räckt ganska länge. Dels för att jag har ganska kort hår, dels för att jag inte använder mask varje gång jag tvättar håret, dels för att jag inte använder samma mask varje gång jag använder mask och dels för att den är ganska dryg.


Masken innehåller bland annat valnötsskal, sheasmör, amber honung och arganolja. Masken är ganska tjock och smörig i konsistensen och en liten klick räcker långt, jag har axellångt hår.
Efter att jag använt masken känns håret mjukt och följsamt, den tynger inte ner håret och så doftar det gott efter att jag använt den.


Då jag inte färgar mitt hår behöver det inte jättemycket fukt och blir lätt nedtyngt av masker. Men inte med denna vilket gör att jag är väldigt förtjust i just den här masken och jag skulle absolut kunna tänka mig en stor burk trots den saftiga prislappen på 595 kr.

Har ni provat den? Eller är 595 kr på tok för mycket att lägga på en hårmask även om den är bra?

I love this hair mask from Unite, the best hair mask that I've tried so far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!