tisdag 18 februari 2014

Torroljor

Just nu är jag inne i en period då jag använder mig av torroljor för att återfukta kroppen efter t.ex. dusch. Jag tycker det är enkelt och så går det undan.


Nashi's variant doftar lika underbart som deras olja för håret. Den kommer i en glasflaska med sprayfunktion och själva strålen ger en jämn dusch och den spottar inte. Den går snabbt in i huden och doften stannar kvar under kvällen, de gånger jag använder den på kvällen. Kanske skulle sagt att doften sitter kvar i en timme eller två..


L'Occitane har också en variant, jag växlar mellan dessa två. Denna är en del ur deras Grasse kollektion och tillhör Fleur D'or Acacia serien. Den doftar väldigt friskt och fräscht, denna använder jag hellre om jag duschar på morgonen, även denna doft sitter i någon timme men den är inte lika framträdande som med Nashi's. Även denna kommer i glasflaska och har sparyfunktion, också med jämn dusch utan spott. Den går snabbt in i huden och jag känner mig inte kladdig efter applicering.

Jag gillar båda två väldigt mycket och jag tycker att de är likvärdiga så här är det doften som avgör, som jag nämnde så använder jag helst den ena på morgonen och den andra på kvällen på grund av doften. Men är man bara ute efter en bra torrolja så kan man helt gå på doften här. 

Enda invändningen jag har är att de kommer i glasflaska, visst den känns tung och lyxig i handen men tappar man den i klinkersen i badrummet så har man torrolja över praktiskt taget hela golvet och det enda man kan göra med den då är väl möjligtvis lite skridskoåkning.. För sådana här produkter ser jag hellre en plastflaska för säkerheten.

Vad gillar ni torroljor? Har ni provat några andra som är bra? Tipsa mig gärna.

These two dry oils I've been using the past few months, I really really like them. It's fast and none greasy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!