onsdag 26 februari 2014

The Body Shop Lip Butter Blueberry

Blueberry från The Body Shop kommer i en lite runt burk på 10 ml. Det är berikat med blåbärsextrakt som ska verka fuktighetsbevarande på läpparna. En burk kostar 80 kr och är limiterad.



Själva smöret är vitt och krämigt, jag gillar verkligen dessa läppsmör från The Body Shop och detta är inget undantag. Alltså den här typen som är vitt och krämigt, de har en annan variant som är mer som en salva, Honeymania var ett sådant det var också bra men jag tycker de här vita är bättre.
Jag brukar smörja med detta innan jag sminkar mig på morgonen och innan jag går och lägger mig på kvällen. Jag tycker det återfuktar läpparna utomordentligt bra, hittills så är detta och Dragonfruit mina favoriter men jag har ju inte provat alla. Doften/smaken är ganska påtaglig, den är fruktig men lite syntetisk dock är det inget jag stör mig på. 
Nej, detta är verkligen ett av de bättre läppsmörjen jag provat. Dock är det lite tråkigt att det kommer i burk, hade hellre sett en tub av hygieniska skäl. Men, då använder jag detta endast hemma och alltid med spatel. Jag väljer hellre ett i tub när jag är ute och ränner.

Har ni provat? Är ni nyfikna på något ur blåbärsserien? Eller har ni redan någon favorit?

Ok, let's take a moment and look at this little round pot. It contains one of the best lip balm I've tried so far. Love this, only it could have come in a tube instead of the little pot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!