måndag 18 maj 2015

Björn Axén Hårborstar

Under April/Maj lanserar Björn Axén 6 stycken lyxiga hårborstar. Borstarna är tillverkade av FSC-certifierat lönnträ och med en noga avvägd kombination av svinborst och joniserade nylonstrån för ett professionellt resultat. 
Svinborsten gör håret mjukt och glansigt då hårets egna oljor fördelas jämnt över håret. Samtidigt som det stimulerar hårbotten så den blir mindre fet. 
För att motverka frizz har man även nylonstrån i borsten som är joniserade, dessa sluter hårets yta och är därmed fuktbevarande och motverkar frizz. 
Kombinationen av svinborst och nylonstrån gör, detta är såklart noga avvägd vilken mängd det ska vara, gör borstarna skonsamma för hårbotten. Den gör även att borsten greppar tag om hårstråna och är därmed väldigt effektiv och får tag i alla småhår. 
Fönborstarna har även en keramisk yta för att fördela värmen jämnt över håret, vilket minimerar slitage samt förkortar föntiden. 

Borstarna kommer att finnas på Åhléns, Kronans apotek och utvalda skönhetsåterförsäljare. 




Modellen jag har är en Detangling brush som passar alla hårtyper och kostar ca 380 kr. Jag måste säga att jag är väldigt förtjust i denna lilla borste. Den reder ut håret bra och jag upplever verkligen att det inte blir lika frizzigt. Så för mitt hår är den hur bra som helst. Jag använder den som en vanlig hårborste, jag har andra för tupering och sånt. 
Den är visserligen lite dyrare men vill man unna sig och sitt hår en bra borste så kan jag verkligen rekommendera dessa.

Till och med min sambo sa direkt när han såg den att; "Det där är en fin borste, den måste vara bra"
Och ja, det är det verkligen. 


New luxury brush from Björn Axén. They've launched a new range of 6 brushes for blowdrying and styling. I've tried the detangling brush that's supposed to work with all kinds of hair. And I really must say that I like it. A lot. How it works, it brushes through the hair so easy and I don't get as much frizz as usual when I'm using this one. And how it's made with the maple wood and everything. Love it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!