måndag 4 maj 2015

Idun Minerals Norrlandssyren

Den senaste ögonskugge kvartetten från Idun heter Norrlandssyren. Den går i lila och rosa toner. 
Förpackningen är som alltid från Idun, jättesnygg. Jag gillar att de har som en målning på framsidan. 

Paletten innehåller en ljus rosa skugga med skimmer, en ljus rosa matt skugga, en rosabrun skimrig skugga samt en skimrig lila skugga. Samtliga har bra pigmentering, den matta är lite svårare att jobba med men det är ju väntat när det gäller matta skuggor. Så för att vara matt är den helt ok. Däremot så tycker jag att de två ljusa skuggorna är ganska lika, visst att den ena är med skimmer och den andra utan men lite mer variation hade ju inte skadat. 

Gillar man färgerna så är det en palett värd att kika på då den ligger bra i pris, 199 kr. Och finns på apotek. 

                           



Tyvärr så hamnade dessa två bilder uppochner och jag har försökt att få dom på rätt håll men datorn verkar inte vilja samarbeta med mig :(


Swatchen är gjord på bar hud. 

Lovely palette in purple tones from the swedish mineral brand Idun Minerals. Good pigmentation and nice colors. The two lighter ones are a bit similar though. Other than that it's a great palette. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!