söndag 26 juli 2015

Essie Bridal collection 2015

Essie Bridal fanns i svenska butiker enkort period i våras. Men då kollektionen, i alla fall här i sverige, innehåller tre av de permanenta lacken så tycker jag ändå att den är värd att visa. Så tre av lacken finns fortfarande att köpa. 
Det lacket man promotar lite extra är det ljust lila Hubby for desert

                                   


Essie Bridal Collection 2015 Bottle picture
Essie Bridal Collection 2015 Bottle picture the whole collection, Scandinavia.
Vi hittar även några klassiskt ljusa lack som är typiskt för brudmanikyrer men även lite färg i form av det hallonröda lacket Brides no groomes.

Essie Bridal collection limited edition bottle picture
Essie Bridal Collection 2015 Limited Edition Colors
De tre lacken på bilden ovan är de tre som är limiterade: Hubby for desert, Worth the wait och Brides no groomes.

Essie bridal collection 2015 permanent colors
Essie Bridal Collection 2015 Permanent Colors
Så till de lack som tillhör det permanenta sortimentet: Fiji, Muchi Muchi och Allure. Så dessa tre finns tillgängliga hela tiden. 

Jag har sett att i Usa så har man sex limiterade lack i den här kollektionen, varför det skiljer sig här hos oss vet jag faktiskt inte. Men på ett sätt så tycker jag det är bra att man väljer att ta med några lack från det vanliga sortimentet, trots allt så gifter sig ju folk hela tiden och då kan det ju vara kul med lite såna typiska färger. Jag vet att det finns hur mycket som helst att välja på men hade det varit jag som skulle gifta mig och jag inte var beautybloggare så hade jag ju såklart googlat på lack. Och, då är det ju smart att det finns att få tag i lack från brudkollektionen från det året. 
Jag gillar också att man valt att ha lite färg med bland alla i övrigt väldigt neutrala lack. Kul, för det finns ju massor med människor som gillar lite mer färgglatt. 
Överlag är det en klassisk brudkollektion men med lite inslag av färg. Toppen. 

Essie bridal collection this year has already disappeared from our swedish stores, but here in sweden they've put three polishes from the permanent range in the collection. So those polishes are available all the time. Pretty smart, in my opinion at least. I do really like that they've put in some color among all the neutrals. I like this collection. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!