fredag 31 juli 2015

The Body Shop Italian Summer Fig EdT

Sedan någon vecka tillbaka hittar vi sommarens doftnyhet isThe Body Shops butiker, Italian Summer Fig heter den. I samband med lanseringen av doften så har man även gjort om förpackningarna på deras EdT:er. Jag tycker den nya förpackningen är fin men jag gillade de gamla fyrkantiga avlånga bättre tror jag. De kändes så enkla och stilrena. Men det som är bra med dessa är att de inte har motiv på sig utan flaskan har en grön färg som blir mindre och mindre upp mot korken. Så ja, jag gillar båda varianterna. 
Själva doften tycker jag om, det är en ganska snäll doft. Jag upplever den som lite pudrig. Den är inte utmärkande, eller, den är inte tung. En fräsch parfym som passar jättebra nu på sommaren. 
Jag ska dock erkänna att jag inte vet hur fikon doftar så jag kan inte avgöra om den doftar fikon. Men god är den. 
Flera inlägg om dofter efter varandra, måste vara rekord. Men jag är inne i en peroid då jag växlar lite bland mina dofter nu så då blir det lätt så. 
Ska nämna att i serien finns även duschkräm, body lotion osv också. 

Har ni hunnit dofta på Italian summer fig ännu? Gillade ni den i så fall?

The Body Shop Italian Summer Fig Perfume EdT

Really like the new scent from The Body Shop, Italian summer fig. It's a fresh summer scent. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!