tisdag 14 januari 2014

Vad jag använder till mina bryn

Idag tänkte jag visa er vad jag använder dagligen till att fixa mina bryn. Det ni ser på bilden är; en pincett från Rubis, brow perfector i färgen Salzbourg från Nars, bryn borste från Make up forever och eyebrow kit från Viva la Diva. Ni ser även min bryngel från Lumene, den avslutar jag med så att brynen håller sig på plats hela dagen.
Paletten är super då brynskuggorna är jättefina som ögonskuggor också, vaxet använder jag inte då jag använder min gel istället. Ibland använder jag concealer under brynet för att få till skarpare kant under, men det är inget jag gör varje dag. (det går snabbare att fylla i dom än vad det verkar som när man ser allt, jag lovar).

Använder ni lika många produkter till era bryn som jag?


Here are all of the products I'm currently using to fill in my brows. We have a sharp tweezer, a brow perfecter from Nars, a brow brush from Make up forever, eyebrow kit from Viva la Diva with three different colors and a brow gel from Lumene. This might seem like a lot and that it takes time, but really it goes very quickly. Sometimes I use a bit of concealer under my brows to get a crisp line under it, but that's not something I do everyday. The products above I'm using everyday at the monemt.

6 kommentarer:

  1. Nej jag har inte alls lika många produkter till mina bryn. Jag har en pincett och ögonbrynsborste sen en ögonbrynspenna som jag har för att fylla i dem. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag insåg att det kanske var lite mycket när jag lade upp allt såhär men det är så jag gör, fast min rutin ändras hela tiden..

      Radera
  2. Jag har bara en brynpenna med borste, ska jag vara lite "extra" fin, tar jag lite gelé på borsten efteråt och borstar igenom. När jag bara ska jobba brukar jag inte orka bry mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det viktigaste är ju att man är nöjd med resultatet :)

      Radera
  3. Jag använder oftast en brynpenna men ibland en skugga. Sedan en genomskinlig bryngel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid haft lite svårt för brynpennor, men jag börjar lära mig :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!