söndag 26 januari 2014

The Body Shop Spring Trend 2014

Den 12:e februari släpper The Body Shop sin Spring Trend Collection för 2014. Prodeukterna i kollektionen är två nya Shimmer Cubes en i bruna toner och en i rosa toner. Samt två läppglans, dessa säljs redan i en massa färger men just dessa två färgerna är nya.


Shimmer Cube nr 30 Brown

Swatch på bar hud

Shimmer cube nr 26 Pink

Swatch på bar hud

Nya lipglosses Vanilla & Rose

Rose & Vanilla

Det är första gången jag provar shimmer cubes så det var kul att se hur de är att jobba med. Än så länge har jag bara swatchat dom men jag tycker de verkar bra, smular lite men pigmenteringen är bra och de är lätta att jobba med. Det är smidigt att man kan plocka ur kuberna en och en och på så sätt bygga en egen. Eller bara ta med en av kuberna om man ska resa eller så. Jag blev faktiskt sugen på att skaffa fler.
Läppglansen innehåller en hel del glitter men det är inget som stör på läpparna, känns chunky eller så. De ger dock inte så mycket färg, men lite fint skimmer ger de. Så doftar de otroligt gott.
Vad tycker ni om nyheterna? Är det något ni kommer kika närmare på?

Some news from The Body Shop, it's their spring trend collection for 2014. I really like the eyeshadows and lip glosses. Good quality too.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!