fredag 17 januari 2014

L'Occitane 100% Shea Butter

Denna lilla burk innehåller 100% rent shea smör, jag köpte den för ca 70 kr på L'Occitane. Burken är inte helt olik den som Burt's Bees cuticle cream kommer i, en liten plåtburk på ca 8 ml. Själva smöret är vitt och ganska hårt i konsistensen, tänk kokosolja. 
Detta är en perfekt allt i allo, man kan ha den till lite av varje, små sår, torra fläckar, nagelband, som läppbalsam.

Jag har främst använt den som läppbalsam nu under vintern, skrapar ur lite ur burken med baksidan av en pensel och smörjer läpparna innan jag sminkar mig. Den verkar otroligt återfuktande på läpparna. Smöret smälter när man värmer det mellan fingrarna. Jag har blivit väldigt förtjust i shea smöret så jag kommer absolut att skaffa en till när denna är slut. Kanske att jag köper den stora burken då.. Jag vet också att Yves Rocher säljer en stor burk med rent shea men har inte provat, får kolla på det i butik innan jag bestämmer om jag kör på samma eller provar annat. Men en till kommer det definitivt att bli.

Har ni provat att använda rent shea smör?



This 100% pure shea butter has become my go to lip balm the past month or so. I really like it cause it moisturizes my lips incredibly well. It comes in a handy little jar with 8 ml in it, it does come in much larger sizes as well but this one is more lip balmy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!