söndag 12 juli 2015

Estee Lauder Color Envy Eyeshadow palette Fiery Saphron

Estee Lauders color envy paletter har funnits ett tag, har för mig att de kom någon gång förra sommaren men jag kan ha fel. Jag har sedan tidigare en som går i blå toner, Infamous sky. Nu har jag ytterligare två stycken i min samling och jag tänkte visa en av dom idag. 
Fiery Saphron heter den och själva paletten ser likadan ut oavsett vilken färgskala man väljer. Den har pianolackad mörkblå yta med guldfärgade kanter. Den känns tung och gedigen att hålla i och locket hålls stängt med en magnetfunktion. I locket finns en spegel som är lika stor som locket och det följer med två applikatorer, såna med skumgummidutt. Jag gillar inte att använda dom så jag brukar kassera dom med en gång. 


I alla color envy paletter finns fem skuggor i olika färger. I Fiery Saphron hittar vi en champagnefärgad skugga med skimmer som drar lite åt guld, en matt skugga som jag skulle vilja kalla hudfärgad, en skugga i nästan samma färg men med skimmer, en matt varm mellan brun skugga och en matt rödbrun skugga. 
Samtliga skuggor har väldigt bra pigmentering och applicerar väldigt jämnt på huden. Dock använder jag alltid primer under för bästa hållbarhet. 


                            


Skuggorna är swatchade på bar hud. Visst är de underbart fina? Jag älskar den här paletten, detta är en sån palette som funkar både till vardags och till fest. Visst, skuggorna är inte jättemörka men de är otroligt användbara. I alla fall för mig. Så, den här passar mig perfekt. 
På kicks hemsida finns det sex olika varianter av paletten, för en palette får man ge 525 kr. Lite mycket men man får verkligen kvalitet för pengarna, i alla fall har de tre jag har väldigt bra kvalitet. 
Har ni några favoritprodukter från Estee Lauder? Jag har lite dålig koll på just det märket, har några produkter men mer än så kan jag inte så jag skulle gärna vilja veta om ni har några favoriter. 

Swatching the color envy palette in Fiery saphron from Estee Lauder. Love the pigmentation and the colors. Really love all of the colors in this palette, usually there's always one or two colors that I don't like but not in this one. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!