onsdag 26 september 2012

Recension Lumene eyeshadow base

Denna eyeshadow primer kommer från Lumene och sägs vara likvärdig Urban Decay eyeshadow primer potion. Den ska göra ögonskuggorna mer intensiva och göra så de inte lägger sig i veck. Den finns lite varstans där Lumene säljs, Kicks, Åhléns, Ica Maxi, HM. Den kostar runt hundralappen har jag för mig, så den är inte så fasligt dyr heller.

Jag tycker den är ganska lik UDPP, den jag har är inte på klämtub. Jag upplever Lumenes primer som lite torrare i konsistensen, men inte svår att applicera. Man behöver bara en liten liten klick till varje ögonlock så du kommer ha den ganska länge, trots att den endast innehåller 7ml. Klämtuben känns praktisk och hygienisk, lätt att få ut precis så mycket av produkten som behövs. Jag använder den underst när jag lägger ögonskuggor, då jag alltid lägger en krämskugga ovanpå min primer. Då håller skuggorna hur länge som helst, iallafall tills jag tvättar av dom. Använder jag enbart Lumenes primer så lägger de sig i veck, skuggorna gör lätt det på mig. Men inte om jag använder primer och krämskugga!
Jag vet inte om jag kommer köpa denna igen, dels för att den kommer räcka länge och dels för att jag har några andra primers jag vill testa. Men jag hade jag inte haft det så hade jag absolut köpt den igen för den är bra, räcker länge, lätt att få tag i och bra pris.

Förresten, ni får ursäkta de dåliga bilderna min dataskärm vill inte starta så det blir mobil bilder tills den kommer igång igen.

1 kommentar:

  1. Svar: Ja, dom är ok men inget jag hade köpt troligtvis. Vill ha lite mer krut i mina skuggor och det är såååå sällan jag använder ljusa som mest ger skimmer. Men med en primer under kanske det blir lite mer krut i dom :) Tänkte testa att lägga en lättare sotning med den gröna imorgon! :D

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!