onsdag 19 september 2012

Recension Maybelline Fit Me concealer

För ett par veckor sedan så köpte jag den här concealern från Maybelline och den tillhör Fit Me serien. Den finns att köpa lite varstans, ICA Maxi, Coop Forum, Kicks, Åhléns. Jag är lite osäker på priset då jag köpte min på GeKås för ca 65:- så är det någon som vet vad dessa kostar skriv det i kommentarerna så uppdaterar jag med rätt pris.

Min är i nyansen 20 som är mellanfärgen, det finns en lite ljusare och en lite mörkare. Just den här är perfekt till min hudton.

Den har en filtspetsapplicator, likdan som många läppglans brukar ha.

Den är ganska lätt i konsistensen och blandar sig enkelt med huden. Den liksom smälter ihop med huden bra och den creasar inte under dagen. Jag använder min uteslutande under ögonen för att täcka mina mörka ringar, vilket den gör hur bra som helst. Jag vågar nog påstå att detta är en av de bättre jag provat för det ändamålet. Den slåss uppe i toppen med min Magic Concealer från Helena Rubinstein och med tanke på prisskillnaden så är denna ett mycket trevligare alternativ för plånboken.
Fit Me concealern får full pott av mig, har inget att klaga på alls faktiskt. Himla bra budget produkt!

*Concealer får dock inte förväxlas med en färgkorrigerande produkt, typ en rosatonad som neutraliserar blått. Det använder jag alltid under min concealer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!