lördag 23 maj 2015

Elizabeth Arden Eight Hour cream Lip Protectant

Denna veckan har det varit lite glest med inlägg tyvärr. Det finns flera anledningar till detta, först fyllde jag år, blev 27. Samma dag fick jag säga hej då till hunden vi hade när jag växte upp, vilket var allt annat än kul. Dagen efter det, i torsdags så åkte jag på magsjuka på kvällen och var dålig hela natten. Vilket i sin tur ledde till att jag var hemma och sov hela fredagen. Har ju egentligen inte tid med att vara sjuk från jobbet men med magsjuka så har man ju inget annat att välja på direkt. Så nu får vardagen gå lite smidigt tycker jag. Nu till det det här inlägget skulle handla om. 

Elizabeth Arden's eight hour cream är ju en klassiker som förmodligen går att hitta i de flesta badrumsskåp. En variant på krämen finns för läpparna, just denna är i burk. Jag vet att den finns att köpa på stift också, kan inte hitta just burken till försäljning någonstans dock. 

Produkten kommer i en metallbruk och krämen/salvan har en orange nästan lite bränd färg. Dock blir det ingen färg av den på läpparna. Doften går åt citrushållet, i min näsa i alla fall. Jag tycker doften är trevlig men kan tänka att den blir lite mycket om man har svårt för produkter med doft. 
Jag tycker att den gör ett bra jobb med att återfukta läpparna och använder den mer än gärna. Det enda är ju då att den kommer i burk - måste ner och peta med fingrarna. Men å andra sidan så är produkten så bra så det gör mig inget i det här fallet. Jag har den hemma och har alltid rena fingrar när jag plockar upp produkt. 



Loving the eight hour cream from Elizabeth Arden for lips. This is good stuff for my lips. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!