söndag 24 maj 2015

The Body Shop Shimmer cube Yellow

I våras så släppte The Body Shop en serie med make up där vi bland annat hittar två nya Shimmer cubes. Den ena heter Yellow och den tänkte jag att vi skulle kika närmare på idag. Förpackningen är den samma som på de andra shimmer cubes, förutom att denna har en stor gul blomma på framsidan. 


Yellow pop, Indigo, Luminous white, Dark brown

Luminous white, Yellow pop, Indigo, Dark brown

Samtliga skuggor är skimriga, som sig bör i en shimmer cube, de glider på enkelt och jämnt. Den bruna har lite lite rödaktigt sken som är väldigt fint. För min del så känns den vita och den bruna som de mest användbara färgerna. De andra två är såklart kul att göra något färgglatt med, men det är inget jag skulle använda till vardags. Kanske lite blått på undre fransraden men inte mer. Gillar man färgerna så är det en toppen palette. Den finns fortfarande i webshopen, kommer inte ihåg om de kommer ingå i det permanenta sortimentet, och kostar ca 295 kr. 
Jag tycker det är kul att fler märken vågar sig på att släppa färgglada ögonskuggor. Det är ju trots allt roligare med färg, man måste bara vänja sig vid att ha det. Eller jag måste det i alla fall. 

Watching the body shop shimmer cube in Yellow. The colors are shimmery and goes on very easy and even. The brown one has almost like a red sheen to it. Look really nice. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!