tisdag 5 augusti 2014

Colorescience Blush Coral

Colorescience är ett helt nytt märke för mig, det är ett mineralsmink märke som säljs på ett fåtal kliniker i sverige. En nyhet hos dom är pressade router, som kommer att ersätta deras lösa rouger. I samband med att de lanserar de pressade routerna så har jag fått prova ett av dom. 
De nya routerna är tre till antalet och kommer i färgerna; Adobe, Coral och Soft rose. 
Nyansen jag har provat heter Coral och är en jättefin korall/rosa aktiv färg. Själva dosan är av plast och känns gedigen, den har en fullstor spegel i locket. Ingen applikator eller borste medföljer vilket jag tycker är bra. Det gör att förpackningen blir mindre och därmed lättare att förvara. 



Nyansen är en sån där som passar till allt och alla. Den applicerar mjukt och smidigt på huden, resultatet blir jämnt och fint. Pigmenteringen är bra och går att bygga upp om man vill ha mer intensitet i färgen. 


Rouget har lite av en satin finish, det är inte helt matt och det är inte straight up skimrigt utan någonstans mittemellan. Jag har använt detta non stop sedan jag fick hem det och det syns knappt att jag använt det så jag skulle vilja påstå att det är drygt också. 
Det ändrar inte färg, oxiderar, under dagen utan sitter som det ska en hel dag. Dryg produkt, tråkigt med bara tre färger att välja på men jag tror de flesta hittar något som passar bland de nyanserna, de har valt klassiska som passar de flesta. Priset ligger på saftiga 485 kr. Jag har dock inte märkt att det täpper till mina porer vilket de flesta rouge gör så pluspoäng för det. Jag älskar detta rouge på alla sätt men det känns lite dyrt. Men det hindrar ju mig inte från att bli nyfiken på resten av deras sortiment. 

Har ni hört talas om Colorescience? 

A new blush favorite from a brand that I've never heard of before. Colorescience. This blush color is just so perfect for my skin tone right now. I've been wearing it non stop since I got it. It goes with everything! And it doesn't clog my pores like most blushes do. Love love love it. It's quite expensive though. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!