fredag 22 augusti 2014

Yves Rocher SOS Heavy Legs

Denna sommaren har varit otroligt varm och vi har haft fantastiskt väder. Dock så kan benen bli trötta och stumma när det är så varmt och om man står eller går mycket. 
Detta har hänt mig flera gånger under sommaren så jag beslöt mig för att prova en kräm som sägs dämpa detta. 

SOS heavy legs från Yves Rocher kommer i en flaska om 200 ml och ligger normalt sett på 189 kr, då de hela tiden har erbjudanden på hemsidan köpte jag min för 99 kr har jag för mig. 
Krämen innehåller bland annat ekologisk svalört, hästkastanj, sesamolja, kampfer, menthol och mangiferin. 
Den har en ganska så stark doft, det jag känner mest är kampfern, den doftar ungefär som ett liniment. Dock känns den väldigt svalkande och skön på trötta ben och fötter. Jag har även använt den på mina trötta axlar emellanåt. 
Jag tycker produkten är bra för att behandla trötta muskler, inget som tar bort spänningar men det känns skönt för stunden. Dock minus för den ganska starka doften. 


Bought this SOS heavy legs lotion for my tired legs and feet. Works really nice, has a quite strong scent though. This is not for all over body, only spot treatment like sore muscles. Like it for that purpose. Have in mind that the scent is strong if you're considering to buy it. 

1 kommentar:

  1. Det låter som en bra kräm för mina trötta gravidtassar :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!