lördag 16 augusti 2014

OPI Alcatraz...Rocks

Alcatraz...Rocks är egentligen ett av förra höstens lack, ur San Fransisco kollektionen, det har stått och väntat på att användas så jag kände att det var på tiden. Jag har dragit mig lite för det bara för att det är ett liquid sand, är ju inte riktigt kompis med texturen på de lackerna.
Lacket i sig är helt fantastiskt vackert, blålila bas med massor av smått glitter i olika färger. Jag skulle dock inte alls kalla det holo, bara lite olika färger.

Två lager för full täckning och två lager överlack på det, resultatet ser ni på bilderna. Jag fotade det aldrig matt då jag inte lät det torka helt innan överlacket åkte på. Jag gillar detta bäst med överlack på ändå, glittret kommer fram väldigt bra och lacket är helt enkelt perfekt.
Inga problem vid appliceringen eller något. Använde OPI Nail envy som underlalck och CND weekly top coat som överlack.




Alcatraz...Rocks with some top coat on it is just pure perfection. Love love love it. The sparkle in this polish really comes out when you put a few layers of top coat on, I got two coats of Alcatraz...Rocks and two coats of top coat. The surface is not entirely even but it's shiny enough to make the glitter appear more. 

1 kommentar:

  1. Detta är så himla snyggt, kan användas när som helst :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!