fredag 5 september 2014

IsaDora Coffee & Poetry palette

En av produkterna som lockade mig mest, förutom två av nagellacken, från IsaDoras höstkollektion var paletten Coffee & Poetry. Den känns så underbart höstig med sina varma nyanser. 
Paletten är av den klassiska fyrkantiga som alla IsaDoras ögonskugge kvartetter kommer i med genomskinligt lock. Det följer alltid med en lite skumgummi applikator men den brukar jag inte använda. 




I paletten hittar vi en ljus guldfärgad skugga, en bronze färgad, en roströd samt en rödlila skugga. Alla skuggor har en skimrig finish förutom den lila som har mer av en satin finish. Den har också lite sämre pigmentering och är lite smuligare än de andra tre. De andra skuggorna applicerar som smör på huden och blir jämna och fina och har ordentligt med pigmentering. 


Här kan ni se skuggorna swatchade på bar hud, man ser nästan att den lila har sämre pigment och ser lite smulig ut. Dock är den enklare att jobba med på ögonlocket om man har en primer under. 
Jag gillar den här paletten massor och den kommer bli flitigt använd nu under hösten, för 129 kr så tycker jag den är ett riktigt kap. 
Funderar ni på något ur kollektionen?

Swatching probably my favorite eyeshadow palette for this fall. Coffee & Poetry palette from IsaDora, how pretty is this? Love it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!