torsdag 25 september 2014

Nyheter hos The Body Shop

Idag lanseras några nyheter från The Body Shop och jag tänkte visa er dom i detta inlägget. 
Den första nyheten är en efterlängtad sådan, nagellack, något som många tyckt har fattats i sortimentet. Man lanserar 24 färger samt ett kombinerat bas och toplack. Samtliga färger är i creme finish, alltså utan skimmer eller glitter. Vi hittar både neutrala nyanser men även en stor dos med färg.  Jag tycker det ser ut att finnas många fina nyanser och kan tänka mig att köpa flera av dom. 
Lackerna är fria från starka kemikalier, vegananpassade och ej testade på djur. Lacken sägs även vara extra vårdande tack vare mjukgörande marulaolja. Man utlovar även glossig finish och snabb torktid. 
Nagellacken kommer kosta 95 kr styck. 

Tillsammans med lackerna lanserar man en nagellacks remover med mandelolja. Denna är fri från aceton, ska verka vårdande, mjukgörande på nagelbanden samt har en ej uttorkande formula. Det här med olja i remover har jag väldigt dåliga erfarenheter från som bland annat otroligt missfärgade naglar vilket inte alls är kul. Men jag ska prova denna och säga vad jag tycker om den sedan. 
Flaskan är på 100 ml och kommer kosta 95 kr. 

Sist på nagelfronten hittar vi en Nail art pen, även kallad dotting tool, som ska göra det enkelt att fixa lite prickar, ränder eller vad man nu vill hitta på. Denna kommer kosta 50 kr, vilket jag tycker är ett kap. Sen har vi en nagelfil i akrylglas som är skonsam mot naglarna och gör det enkelt att fixa önskad form. Filen kommer kosta 75 kr, även det tycker jag är ett bra pris. 



Den andra nyheten som lanseras idag kallar The Body Shop skandal på flaska. En ny medlem i Muskserien, TBS var först med att använda sig av syntetisk mysk 1981 då de lanserade White Musk som fortfarande finns kvar i sortimentet. Detta betydde att inga hjortar behövde lida, som de gjorde genom framtagningen av animalisk mysk. Dom bröt mot reglerna för att använda parfymindustrins traditionella metoder, och samtidigt skapade man nya förutsättningar för framtida doftproduktioner.
Med lanseringen av Red Musk fortsätter dom i samma anda genom att introducera en kollektion som utmanar konventionella idéer kring vad som räknas som feminin doft. 
Red musk innehåller inga blommor överhuvudtaget, istället har man noter som peppar, kanel, tobak och självklart musk. Tobak hittar man ofta i herrparfymer. 

Jag tycker det är en spännande ide och doften är inte blyg av sig. Jag gillade förra årets Smoky rose väldigt mycket och använder den fortfarande flitigt. 
Denna är lite annorlunda, just för den inte har några blommor. Jag tycker det är kul att man vågar gå utanför ramarna. Doften börjar väldigt kryddigt och jag känner kanelen och tobaken väldigt tydligt. Efter en 40 minuter har detta lagt sig och doften blir mer myskig. Doften sitter i hela dagen, från morgon till jag går och lägger mig vilket jag tycker är riktigt bra. 
Finns som doftolja och EdP. EdP:n kommer kosta 425 kr för 60 ml. 

Riktigt roliga nyheter och jag ser fram emot att prova lackerna, kommer absolut att kika på fler än de fem jag fått hem för test. Parfymen tycker jag är värd att sniffa på då den känns väldigt i tiden och rätt nu i höst. 
Är det något ni blir sugna på att kolla närmare på?

Some really exiting news from The Body Shop. Nailpolish and accessories for the nails and their new Musk scent Red musk. That does not contain any floral notes at all but it still manages to feel feminin, although not as much as a floral scent. I will enjoy trying this news out. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!