fredag 19 september 2014

Event med Unite

I onsdags kväll förra veckan var jag och ett gäng andra bloggare i Göteborgstrakten inbjudna till ett event med Unite. 
Vi fick en grundlig presentation av märket och dess skapare Andrew Dale. Som började som frisör, har gjort mycket för catwalken, varit lärare, haft ett 20-tal egna salonger och är numera lärare vid sin egen akademi. All förtjänst som salongen på akademin får in går oavkortat till välgörenhet, bra tycker jag. 

Unite är ett lyxigt hårvårdsmärke som idag enbart går att få tag i Stockholm, här i sverige. De vill att alla som jobbar med märket verkligen ska känna till vad det är de jobbar med och brinna för sitt jobb. 
Märket väljer alltså ut vilka salonger som ska få jobba med Unite, deras målgrupp är inte den stora massan som så mänga andra märken har. Utan de som vill ha något lyxigare. 

Det verkar som om några salonger i Göteborg kommer att ta in märket, jättekul! 


Supersnygga roll ups!


Basserien som består av tre linjer, återfuktande, volym och smoothing. 


Stylingserien som helt klart har flera guldkorn. Torrschampot och den helt nya textursprayen verkar sjukt bra.


Parfym för håret, som dessutom är vårdande för håret. Helt fantastiskt goda och känns så vårdande för håret. Dessa tillhör Luxury serien som är en lyxigare ännu mera vårdande serie. 


I Luxury hittar vi även två oljor för håret baserade på arganolja, en lite tyngre olja för väldigt torra hår samt en lite tunnare anti frizz olja som är anpassad för skandinaviska hår. 

Jag vill tacka fina Therese för att jag fick komma på eventet. Som var väldigt trevligt och hade mycket bra information, sånt uppskattas alltid. Jag fick med mig några produkter för test så det kommer komma upp så småningom. Tack för ett super trevligt event.

Event night with Unite. So much fun. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!