tisdag 16 september 2014

Nuxe Prodigieux le Parfum

Ända sedan jag först läste om att Nuxe släppt en parfym med sin signaturdoft visste jag att det var något jag var tvungen att ha i min samling. Eller tvungen och tvungen, jag ville ha den helt enkelt. Trots att jag i princip aldrig ägt en produkt från märket. Jag menar är doften så fantastisk att man gör en parfym med doften måste den ju vara bra eller hur?

Jag har tyckt att den har varit lite svår att hitta, tillslut så fick jag den genom ett pr-företag då jag inte lyckats hitta den att köpa. Men den ska finnas att köpa på bland annat Kicks.se och Åhléns. Hittar i den så kostar den ca 595 kr. 

Till doften då, doften beskrivs som sensuell och påminner om varma sommardagar på stranden. Den för verkligen tankarna till sol och värme. 
Tittar vi bland doftnoterna så hittar vi mandarin, apelsinblom, bergamott, gardenia, magnolia, ros, kokosmjölk och vanilj. 
Jag är helt överförtjust i doften, trots att det känns som höst i luften så lever jag kvar i sommaren med hjälp av denna doft. Den doftar lyxigt. 
Hittar ni den så tycker jag absolut att ni ska ta en sniff, är man bekant med Nuxe dofter sedan innan vet ni säkert redan hur den doftar. Åh, jag kan inte sluta sniffa på armen när den är på.


Nuxe finally made a perfume that smells like their signature scent in their body products. I'm not very familiar with the brand but if the scent is that good to make a perfume of it then it has to be good right?
I absolutely love this scent, it takes me back to my summer vacation and to warm beaches. Lovely.

1 kommentar:

  1. Åh denna doftar underbart! Har sprayat på mig på stan flera ggr men inte köpt den än! ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!