måndag 3 februari 2014

L'Occitane Shea Butter Ultra Rich Body Cream

Detta kropps smör från L'Occitane innehåller hela 25 % shea smör. Den har en lätt och luftig konsistens, huden absorberar den snabbt, den lämnar en tunn hinna kvar som hjälper till att skydda huden samt hålla kvar all fukt den ger. Jag har den i doften Subtle Violet som doftar svagt av viol, eller den doftar lite blommigt men ändå fräscht. Denna har varit en favorit nu i vinter.
Detta är en limiterad variant på deras "vanliga" kropps smör med 25 % shea smör så jag är inte helt säker på att just den här doften finns kvar. Men jag kommer köpa mig en burk av den vanliga när den här är slut.

Finns att köpa i L'Occitane's butiker eller i deras webshop. 100 ml kostar 190 kr.



A favorite for the body this winter, L'Occitane Shea Butter Ultra Rich Body Cream. A rich body butter but with a almost whipped feeling to it. Love this one in Sublte Violet, it smells floral but still fresh. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!