torsdag 13 februari 2014

Vår nytt hos Idun Minerals

I mitten av februari släpper Idun Minerals lite nyheter och jag har fått hem dom så idag tänkte jag visa er dom.

Det är tre nya skuggor varav två är duo skuggor och en är en single skugga. Som alltid har de den fina bilden på framsidan av förpackningen.

Skogsfru är en duo skugga med två matta färger, en vaniljfärgad och en mörk taupe.

Här ser ni Skogsfru swatchad på bar hud. Båda skuggorna var lite pudriga vilket är vanligt när det gäller matta skuggor. Jag tycker ändå att de är ganska lättarbetade, för att vara matta.

Nästa duo skugga heter Blåklint och består av två blå nyanser, en ljus klarblå och en lite mörkare gråblå. Dessa har lite skimmer men jag upplever även dessa som något pudriga, vilket gör att de beter sig på samma sätt som den matta duon. 

Blåklint swatchad på bar hud.

Fjällsippa är en highlight med varm ton.

Fjällsippa swatchad på bar hud. Denna är den mjukaste av skuggorna, men den är inte fullt så krämig som highlighters kan vara. 

Det kommer även en mascara, Silfr, som redan finns men nu kommer i en brun variant. Jag har bara provat deras vattenfasta mascara och den gillar jag. Denna ska ge längd och separation till fransarna. Just brun mascara är inte riktigt min grej, jag tycker inte jag får någon effekt av det. Men det ska ha varit efterfrågat och jag tycker det är bra att man lyssnar på vad konsumenterna vill ha.

Duo skuggorna kommer kosta 149 kr styck, single skuggan 129 kr och mascaran kommer ligga på 199 kr. För mig så är skuggorna det intressanta, blått är inte min favoritfärg på skugga men den mörka kan nog bli snygg att använda ovanpå en kajalpenna. Den bruna och highlightern är jättefina och användbara så jag tycker överlag att nyheterna är bra. 
Något ni blir sugna på?

Some spring news from the swedish mineral brand Idun Minerals.

2 kommentarer:

  1. Blåklint ser fin ut! Mascaran har jag inte testat men den verkar bra! Brunt är lite mjukare och fint till vardags tycker jag.
    Fast den bruna duon ser lite tråkig ut, säkert väldigt användbar, men tråkig. Det förvånar mig för jag gillar brun/beiga färger annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, den bruna känns lite platt. Men den gör sig väldigt bra till vardags :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!