onsdag 5 februari 2014

Algologie Eye Mask

Algologie är ett franskt märke som är ganska nytt i Sverige, hittas i Life butikerna. Jag har bland annat provat deras ögon mask. 
Jag använder denna istället för ögonkräm på kvällarna, låter masken verka över natten. Den sägs reducera trötthets och ålderstecken. Jag upplever den som närande, återfuktande och kanske lite uppstramande. 
Den är ganska tjock i konsistensen och har en svag doft som påminner om sötmandel, jag tycker den doftar jättegott. 
Jag har blivit väldigt förtjust i den så jag kommer använda upp denna och dyker det inte upp något som verkar bättre eller mer intressant kommer jag köpa en ny då den kostar 250 kr för 50 ml, vilket jag tycker är ett bra pris.
Jag använder den precis runt läpparna också, återfuktar bra där med.


Love this eye mask from Algologie, I'm using it instead of my regular eye cream at night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!