onsdag 18 juni 2014

Real techniques Core collection

För några veckor sedan så hade Real techniques ett event i Stockholm som jag tyvärr inte hade möjlighet att gå på. Men jag fick några borstar hemskickade för test, jag har sedan tidigare deras Starter set med ögonborstar som jag gillar väldigt mycket.

De har ett smart färgsystem på sina borstar; lila är ögon borstar, orange är bas borstar och de rosa är finish borstar. Väldigt smart om man är osäker på vad de olika borstarna är till för. Alla borstar är gjorda av syntet och har väldigt hög kvalitet till ett bra pris.

De borstar jag fick hem för test är;
Shading brush, en ganska liten lite hårdare ögonskuggs pensel som är perfekt att packa på skugga på locket eller applicera skugga längs undre fransraden. Eller vad man nu vill använda den till.
Stippling brush, denna borsten kan användas till puder rouge, kräm rouge, foundation och så vidare.
Detailer brush, liten platt borste som är tänkt till concealer men går att använda som läppensel, sudda ögonskugga längs franslinjen och så vidare.
Pointed foundation brush, en klassisk platt foundation pensel men med lite spetsigare topp. Denna tycker jag är bra till att lägga concealer på lite större områden som panna, kinder.
Buffing brush, är framtagen för att få ett heltäckande resultat med puder/mineral foundation. Vilket den passar utmärkt till.
Contour brush, är en rund spetsig borste som är perfekt till att forma ansiktet, fungerar både till highlight och shading. Den går även att applicera fixerande puder med.



Jag gillar alla borstar men favoriterna är Buffing brush, contour brush och stippling brush. Efter att ha provat även dessa borstar vill jag ha typ alla från Real techniques. Setting brush och blush brush står högt upp på min önskelista just nu.

Real techniques finns att köpa på bland annat Eleven.se.

Har ni provat några borstar från märket? Vilka är era favoriter?

Got some new Real techniques brushes,  love these brushes all I've tried have had great quality and are very easy to work with. Love.

2 kommentarer:

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!