lördag 17 maj 2014

The Body shop Body Sorbet

I slutet på april lanserade The body shop en helt ny typ av kropps smörj, body sorbet. Detta är en svalkande återfuktande lotion med samma konsistens som sorbet. De innehåller 100% ekologisk community fair trade producerad aloe vera från Guatemala som vårdar, svalkar och lenar hud som behöver fräschas upp i sommarvärmen. 
Det finns fem olika dofter att välja på; Pink Grapefruit, Strawberry, Mango, Satsuma och Morginga. Jag fick hem Pink grapefruit, omringa och strawberry för test, tydligen skulle det vara med en mango också så den fick jag hembudad i efterhand. Därför är den inte med på bilden.

Jag är mest förtjust i de fruktiga dofterna och favoriterna hittills är mango och pink grapefruit. 
Dessa finns ute i butik och en tub blir din för 165 kr.

De känns svalkande och sköna på huden, lämnar ingen kladdig hinna utan går snabbt in i huden. För en extra svalkande effekt kan man lägga dom i kylen så de är kalla när man applicerar dom, det får vara riktigt riktigt varmt för att jag skulle göra en sån sak dock. Ogillar att applicera kalla saker på kroppen.
De återfuktar tillräckligt under sommaren men under vintertid behövs något tyngre för min hud. Men jag gillar dessa och kommer med glädje använda dom i sommar.

Har ni hunnit känna på dom? Är detta något ni skulle tänka er använda?


The new body sorbet from The body shop. Really liking this new thinking that they have. It's a bit different and they feel really nice and moisturizing for being so lightweight. They will not be enough for the wintertime though. A very nice concept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!