lördag 10 maj 2014

Maybelline Baby Lips

Vecka 17 lanserades äntligen Maybelline Baby Lips här i sverige. Dessa läppbalsam är riktigt populära utomlands där de funnits ett bra tag. Varför ska alltid sverige vara sist med allt i sminkväg?
Det är sex olika smaker/dofter som lanseras, tre transparenta med spf 20 och tre med en lätt tint av färg.



Vi har Mint/Freshen, Cherry/Cherry me, Lemon Basil/Hydrate, Peach/Peach kiss, Cherry almond/Intense care och Passion fruit/Pink punch. 
Freshen, Hydrate och Intense care är de utan någon färg. Peach kiss ger en lätt nude look, Cherry me ger en lätt röd ton och Pink punch ger lite rosa nyans till läpparna.

De sägs återfukta läpparna i 8 timmar och innehåller återfuktande ingredienser som honung och sheasmör. Jag vet inte om jag tycker att de återfuktar så länge, men de är väldigt behagliga på läpparna och de återfuktar, även om de inte riktigt håller 8 timmar. För 39 kr styck så tror jag att dessa kommer att bli riktigt populära här i sverige med. 
Mina favoriter är de tre med färg och Hydrate stiftet. Har ni hunnit prova dessa än? Vad tycker ni om dom i så fall?

Finally the Baby lips has come to sweden. They are available in six different shades/scents. I already love the three with a tint to them and the Hydrate one. Which is your favorite?

2 kommentarer:

  1. Så bra dem är , har fått in dem på jobbet nu! Men håller med om att dem inte återfuktar i 8 tim! Men det blir min nya favorit!

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!