torsdag 18 juni 2015

Depend O2 sommar 2015

Idag blir det ännu mera nagellack, det är så himla mycket nyheter som trillat in som jag vill visa. Hoppas ni står ut med det. Ska tänka på att inte ta alla lackinlägg i en klump såhär i fortsättningen. 

Depend har ju nyss lanserat en ny serie med nagellack som de kallar O2, alltså betäckningen för syre. Använder man underlack, färgat lack och överlack från serien så ska det släppa igenom 30% mer syre till nageln än ett vanligt lack som har 0% syreinsläpp. Detta ska i längden då leda till en bättre kvalitet på nageln. Hur vida det stämmer eller inte tycker jag är väldigt svårt att svara på, men det skadar nog inte i alla fall. Har man väldigt kassa naglar så kanske det hjälper. 

Precis som i deras andra serier så släpper de kollektioner för olika säsonger och de på bilden nedan är alltså sommarens lacker. Denna gången så är det precis samma färger som i deras vanliga serie med minilack, tror dock inte att det matta överlacket är med i den vanliga minilack kollektionen. Så det enda som skiljer de två åt är ju att det med syret då. Vad jag har förstått så kommer kollektionerna inte att vara identiska i kommande lanseringar. 

Jag tycker kollektionen har bra variation, färgglatt, neutralt, creme, skimmer. Dessutom blev jag extra glad över det matta överlacket. Jag vet att de släppt ett tidigare som inte alls var någon höjdare men detta är betydligt bättre, till bra pris. Jag kommer helt klart köpa på mig några av det. Så kul att kunna variera mellan blankt och matt lack. 

Har ni hunnit spana in sommalackerna ännu? Vad tror ni om O2 serien? Något som verkar intressant? 


The swedish brand Depend has released a new range of their mini polishes. This range is called O2, the chemical sign for oxygen. And it's supposed to let oxygen down to the nail, 30%, and this will make the quality of the nail better. Regular polish doesn't let any oxygen down to the nail. However this actually makes a differens or not I don't know. But if you have problems with your nails it's worth a shot. This is the summer collection of the new range. I think the variety is good and it's great that they have a matte top coat in there too. 

1 kommentar:

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!