lördag 27 juni 2015

Lush Lemony Flutter

Jag har skrivit om Lemony Flutter från Lush tidigare men nu var det ett bra tag sedan. Det är en tjock nagelbandskräm som bland annat innehåller Shea smör, avokadoolja, kokosolja, mangosmör och bivax. Varje burk innehåller dessutom saften från en hel citron, så doften kommer från riktig citron. 


Den kommer i Lush vanliga svarta lilla burk och en sån här burk innehåller 50 gram. Den går även att använda på partier som är extra torra som armbågar, knän, hälar med mera. Krämen är otroligt dryg och min förra burk hann härskna innan jag hade gjort slut på den. Så det passade utmärkt med en ny. 


Som jag skrev högre upp så är krämen väldigt tjock och färgen är gul. Jag är inte helt säker men min förra burk med Lemony Flutter så blev jag kladdig när jag använt produkten, alltså det kändes inte som att krämen gick in i huden utan var bara väldigt kladdig. Typ klibbig. Så det kan också vara därför jag inte använde upp den, jag kom aldrig riktigt överens med den. Men nu när jag fick en ny burk så tänkte jag att jag ger den en chans till och vilken skillnad! Denna gång så glider den på lätt och sedan sjunker den in helt i huden efter en liten stund. Och, inget kladd eller klibb! Så jag har helt enkelt dragit slutsatsen att det nog var något lite galet med min förra burk. Nu kommer jag väldigt bra överens med krämen och kommer använda den så länge den räcker. 
En burk kostar ca 99 kr och finns i Lush butiker eller i deras webshop.
Har ni provat Lemony flutter? Vad tycker ni om den? 

Got a new jar of Lush Lemony flutter, the first jar I got I didn't like that much. The product was sticky and it didn't sink in to my skin, it just laid on top of the skin and was sticky. I thought I'd give this one a try when I had it. And boy am I glad that i did. It's such a big differens on this one. It goes in to the skin and leaves my skin moisturised and soft. It must have been something wrong with my first jar that's for sure. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!